دواساز


داروسازی، مدیریت کیفیت، گردشگری و محیط زیست


فهرست



نوشته هاي پيشين



آبشار لاتون
آبشار شوی (تله زنگ)
دره (تنگ) شیرز
از آرشیو مجلات-4
آبشار زردلیمه
نقش برجسته شاپور اول داراب
مینویسم، پس هستم
ماهیگیری در خلیج فارس
اوپرت
تنگه دار
غار دانیال
غار قوری قلعه
قلعه کرشاهی
آبشار شاهاندشت
تنگه ظلمات
غار چال نخجیر
نیایشگاه‌ سنگی داراب
غار رودافشان
آبشار قو (سفیدآب) - لار
چشمه دیو آسیاب
هتل و جاده دیزین در شب
دشت لار-2
دشت لار-1
خوش‌ به‌ حالِ غنچه‌ های نیمه ‌باز
نقش برجسته سراب بهرام
میل اژدها
کاخ ساسانی سروستان
سال نو مبارک
کوشک اردشیر
گور دختر
برج میلاد در شب
از آرشیو مجلات-۳
تثبیت حاکمیت بر ابوموسی
داستانک: خودکشی برای سارا
لطفا بيمار نشويد
نقش قندیل
آبشار سمیرم
نقش برجسته و کتیبه تاریخی سرمشهد
چهارطاقی جره - بالاده
از آرشیو مجلات-۲
خورهه
بوی بهار میرسد
گنبد جبلیه
از آرشیو مجلات-۱
گوردخمه فخریگا
قطعه گمشده
رفع تکلیف
ماهیگیری در دریاچه اوان
چند اشتباه دارویی رایج بین بیماران و گروه پزشکی
مرگ، ۱ کیلومتر
آبشار پیران
ابتذال در ماهیگیری
اندر احوالات گهر و نیگا ۹۰
گهر و نیگا ۹۰
سخن خوانندگان
کلیسای گریگوری بوشهر
موزه دريا و دريانوردي خليج فارس – ناو جنگی پرسپولیس
سخنی با خوانندگان
شکوه ابوشهر
آدمهای ساده را دوست دارم
خداحافظ بهبهانی
سنندج-۳، عمارت آصف - خانه کرد
سنندج-۲، موزه سنندج
سنندج-۱
بگیر و رها کن
غار سهولان
فلسفه
بازفت
نی گا ۸۹
بیشابور
تنگ چوگان
غروب
بازگشت از نیگا
میریم ماهیگیری
سوال شرعی
سی و سه پل اصفهان
شبهای زاینده رود
منار جنبان اصفهان
آتشگاه اصفهان
سال همت مضاعف و کار مضاعف
پل زمانخان
گوردخمه های اسحاقوند
گوردخمه سرخ ده
بهمن در دیزین
عکسهای قدیمی
حلالم کنید
غیبت
و ما با بمب ميآييم
با ابوحنانه در بيستون
روزی روزگاری دریاچه ارومیه
صد
عکاسی در شب
تله كابين رامسر
هشتمین همایش سالانه داروسازان
شكل شاه
روز پزشك و روز داروساز
وزارت منابع طبيعي و محيط زيست
کاریکاتور-۲
کاریکاتور
پیمایش دره گهر رود، ۵- در مسير بازگشت
پیمایش دره گهر رود، ۴- در دره نی گا
پیمایش دره گهر رود، ۳- دریاچه گهر به دره نی گا
پیمایش دره گهر رود، ۲- الیگودرز به دریاچه گهر
پیمایش دره گهر رود، ۱- کلیات منطقه
پيمايش دره گهر رود
نهاوند
سبز
همایش داروسازان در حمایت از ...
سخت ترين كار دنيا
ماهيگيري در ريجاب
مقبره ابودجانه
پالنگان
سفر نامه هجيج، هجيج
سفر نامه هجيج، كاني بل
سفر نامه هجيج، داريان
سفر نامه هجيج، پاوه
بهشتي به نام ريجاب
طاق گرا
لطفا ثبت نام كنيد
سر پل ذهاب
زاگرس‌گردي
گيلانغرب
اين طبيعت ايران است كه به تاراج ميرود
کلیپ های غار زينه گان
غار رو باز زينه‌گان
ایلام
بهار زاگرس
این روزها اورانگوتانها هم ماهیگیری میکنند!!!
درياچه اوان
سال نو مبارک
گذشته محیط زیست ایران تاریک بود.!!!
صيد قاچاق در روز روشن
پريشان در پريشاني
كنوانسيون رامسر و کنفرانس بين‌المللي حفاظت از تالابها و پرندگان مهاجر
هواشناسي
خشم طبيعت
مي‌آيد؟ نمي‌آيد؟
گورستان اهوران
فاجعه چيست و در كجا اتفاق مي‌افتد؟
گوردخمه سان رستم-سنگ رستم
اهوران
برف در تهران
قايق سواري در تالاب انزلي
درياچه هاي تار و هوير
فيروز آباد فارس
دیده بان محیط زیست ایران
در همه جا سير ميكنم
بسته نجات دارویی
با بارش اولين برف جاده ديزين به چالوس را مي‌بنديم
پيست اسكي ديزين
ماهيگيري در درياچه آب اسك
اندر اخبارات مجلس
پيست اسكي توچال - اسكي بر فراز ابرها
يوش و بلده
محمد علي اينانلو
شوشتر
نقش رجب
حاميان حيوانات و دوستداران محيط زيست
جدايي ميراث فرهنگي از رياست جمهوري
روز پزشك و روز داروساز
شیرین خفته (بانوی خفته)
كنگاور
شوك تراپي
دانستن و ندانستن، مسئله اين است
دواسازی بیداد می کند
ماهیگیری در درياچه گهر
درياچه گهر
پاوه، اورامانات، مريوان
مسافرت عید
كرمانشاهان ۳
کرمانشاهان ۲
كرمانشاهان ۱
زندگی زیباست
تصمیم کبری
سال نو
ایران را بگردیم-۲
داروسازی ایرانی-۳
کم کاری
ایران را بگردیم-۱
لطفاْ سرطان نگیرید
اولین نظر
رقابت
داروسازی ایرانی – ۲
به کجا چنین شتابان؟
داروسازی ایرانی-۱


موزه دريا و دريانوردي خليج فارس – ناو جنگی پرسپولیس



محل كنوني موزه دريانوردي، در سال ۱۸۵۸ ميلادي برابر با ۱۲۷۵ هجري قمري به عنوان مقر تابستاني نمايندگي انگليس در سبزآباد تاسیس شد و مدتی بعد به مقر دائمی سرکنسول گری انگليس در بوشهر تبدیل شد. این بنا تا زمان پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دولت انگلیس بود تا آنکه در سال ۱۹۴۶ ميلادي برابر ۱۳۲۵ هجري قمري و بعد از انتقال نمايندگي سياسي انگليس به بحرين، اين عمارت به دولت ايران تحويل گرديده و در اختيار نيروي دريايي ايران قرار گرفت. طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ رایزنی های لازم برای تبدیل این مکان به موزه موزه دريا و دريانوردي خليج فارس صورت گرفته و در سال ۱۳۸۷ آماده بازدید علاقه مندان گردید.

موزه دريا و دريانوردي خليج فارس

موزه دريا و دريانوردي خليج فارس

در حال حاضر ساختمان اصلی این محوطه که به علت عمر زیاد و قرار داشتن در اختیار یک ارگان نظامی آسیبهای زیاد و تغییرات فراوانی به خود دیده است درحال بازسازی توسط سازمان میراث فرهنگی بوده (البته بازسازی آن متوقف شده است) و عمارت کلاه فرنگی این مجموعه به عنوان محل اصلی شناخته میشود. در محوطه آن نیز تعداد زیادی از ادوات نظامی و دریایی جهت بازدید قرار داده شده اند.

عمارت کلاه فرنگی موزه دريا و دريانوردي خليج فارس

عمارت کلاه فرنگی موزه دريا و دريانوردي خليج فارس

زیردریایی السابحات 3

زیردریایی السابحات 3

فضای داخلی ساختمان اصلی کنسولگری در حال بازسازی

فضای داخلی ساختمان اصلی کنسولگری در حال بازسازی

تزیینات چوبی سقف، پنهان شده در زیر لایه ای از گچ

تزیینات چوبی سقف، پنهان شده در زیر لایه ای از گچ

جداکننده زیبای چوبی در کنسولگری

جداکننده زیبای چوبی در کنسولگری

بخاری هیزمی (شومینه) در عمارت کلاه فرنگی

بخاری هیزمی (شومینه) در عمارت کلاه فرنگی

ضمن تشکر از عزیزان و سازمانهای مرتبط با ایجاد این موزه دو انتقاد هم به آن دارم:

1- تعداد زیادی از ادوات نظامی که طبیعتا به علت استفاده در نیروی دریایی و لزوم شناوری از جنس فایبر گلاس ساخته شده اند، به علت برداشتن لوازم و ادوات کاربردی آنها، بیشتر شبیه به ماکت و اسباب بازی به نظر میرسند که اصلا در شان ارتش مقتدر کشور عزیزمان نبوده و بهتر است این لوازم و شناورها به صورت کامل و در حالت کاربردی در معرض دید علاقه مندان قرار گیرند.

2- همانطور که در بالا هم اشاره شد بازسازی ساختمان اصلی این محوطه توسط سازمان میراث فرهنگی با اعتراض نیروی دریایی و علاقه مندان میراث فرهنگی متوقف شده است. علت توقف هم بسیار جالب است:

اساتید سازمان میراث فرهنگی برای بازسازی نمای بیرونی ساختمانی با بیش از۱۶۰ سال قدمت از ورقهای کامپوزیت مطابق با آخرین تکنولوژی و مد روز استفاده میکردند.!!!

ساختمان قدیمی در حال روکش شدن با ورقهای کامپوزیت

ساختمان قدیمی در حال روکش شدن با ورقهای کامپوزیت

ساختمان قدیمی در حال روکش شدن با ورقهای کامپوزیت

ساختمان قدیمی در حال روکش شدن با ورقهای کامپوزیت

فقط مونده که عکس شاه عباس در حال کار با لپ تاپ همایونی در کاخ عالی قاپو راهم روی آن بکشند.!!!

ناو جنگی پرسپولیس

کشتی پرسپولیس اولین ناو جنگی ایران است که در سال ۱۳۰۳ هجری قمری معادل با ۱۸۸۵ میلادی به خدمت نیروی دریایی ایران در آمد.

همانطور که در پست شکوه ابوشهر ذکر شد، با مرگ نادر شاه افشار، نیروی دریایی طرح ریزی و ایجاد شده توسط وی به تدریج اهمیت و کارآیی خود را از دست داد و ایران مجددا فاقد نیروی دریایی شد. این قضیه باعث نا امنی مجدد سواحل شمالی خلیج فارس و دریای عمان گشت تا آنکه در زمان ناصرالدین شاه قاجار و به منظور برقراری امنیت و مقابله با شورشگران و دزدان دریایی وی دستور خرید یک ناو جنگی از آلمان و استقرار آن در بندر بوشهر را داد.

این کشتی که در سال ۱۳۰۱ هجری قمری معادل با ۱۸۸۳ میلادی در بندر برمن هاون آلمان ساخته شد، با ظرفیتی معادل ۶۰۰ تن، مجهز به موتوری با نیروی محرکه بخار به قدرت ۴۵۰ اسب بخار بود که میتوانست آن را به سرعت ۱۰ گره دریایی برساند.

این کشتی دارای بدنه ای با پوشش زره فولادی و مجهز به چهار توپ کروپ هفتاد میلیمتری، دو توپ برنجی جهت مراسم تشریفاتی و چهل تفنگ مازر به همراه فشنگ و مهمات مربوطه بود.

کارکنان و خدمه کشتی در ابتدا تعدادی از صاحب منصبان آلمانی بودند. از این گروه میتوان به مسئول امور مکانیک کشتی که فردی آلمانی به نام آندروس بود اشاره کرد که ۱۶ سال عهده دار این مسئولیت بود.

اولین رئیس ایرانی این کشتی، احمد خان دریابیگی بود که از روسای قشون و از شاگردان پیاده نظام مدرسه دارالفنون بود و به دلیل لیاقتی که از خود بروز داده بود به ریاست این کشتی انتخاب شد. پس از وی مدتی سالار معظم، حکمران کل بنادر و در نهایت متین السلطنه، نایب اول گمرکات بنادر خلیج فارس این سمت را به عهده داشتند. اولین ناخداهای ایرانی کشتی هم ناخدا ابراهیم دریایی و سپس ناخدا عباس دریانورد بودند.

به دلیل عدم وجود تعمیرگاه کشتی در سواحل ایران ناو پرسپولیس سالی یک بار برای تعمیر سیستم بخار و خزه زدایی به شهر بمبئی در هندوستان فرستاده میشد. با توجه به مخارج بالای این امر(نود هزار روپیه در هر نوبت)، چند سال پس از مرگ ناصرالدین شاه قرار شد که تعمیرات این کشتی در ایران انجام گردد. بدین ترتیب کشتی برای سالها در بندر بوشهر متوقف ماند و در نهایت زمانی که برای تعمیر و خزه زدایی به جزیره عباسک رفت به حال خود رها شده و به گل نشست.

در آبان سال ۱۳۸۵ خورشیدی با همت پرسنل منطقه دوم دریایی بوشهر بقایای این کشتی از زیر آب خارج شده و به محوطه موزه دريا و دريانوردي خليج فارس در منطقه سبز آباد (محل ییلاقی کنسولگری سابق انگلستان) انتقال یافته و در محل خود مستقر گردید تا بازسازی آن آغاز گردد.

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

ناو جنگی پرسپولیس

فرمانده ناو جنگی پرسپولیس ناخدا یکم احمد خان دریابیگی به همراه افسران

فرمانده ناو جنگی پرسپولیس ناخدا یکم احمد خان دریابیگی به همراه افسران

ناخدا عباس دریانورد

ناخدا عباس دریانورد


Add to Facebook Add to Donbaleh Add to Balatarin
+ نوشته شده در پنجشنبه هشتم اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲ ب.ظ  توسط  نادرالحکما دواساز


درباره وبلاگ



وبلاگ اختصاصی
دکتر نادر چقاجردی
(نادرالحکما دواساز)
مدرک:
دکترای داروسازی
از دانشگاه شهید بهشتی
فعالیت‌ها:
مدیریت تولید در شرکتهای داروسازی، مشاوره در ساخت، تجهیز و راه اندازی خطوط تولید داروسازی و صنایع غذایی،
راهنمای تورهای فرهنگی ایرانگردی و جهانگردی
علافه مندی‌ها:
ماهیگیری، اسکی و طبیعت گردی
کلیه عکسهای این وبلاگ توسط نویسنده انداخته شده است و جهت قرار دادن در سایت کوچک شده‌اند.
در صورت تمایل جهت دریافت عکس‌ها با ابعاد اصلی و یا عکسهای دیگر در مورد سوژه مورد نظر، ایمیل فرستاده یا در بخش نظرات پیام بگذارید.
استفاده از مطالب و عکس‌ها ترجیحاٌ با ذکر منبع بلامانع است.!!


پيوندها



آمار



آب و هوا



خبر نامه



جهت اطلاع رساني در مورد مطالب جديد بوسيله اي ميل، لطفا آدرس خود را وارد كنيد:







جستجو


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت


طراح قالب


دواساز



آرشيو


Template Designer: Davasaz